Het Uniglobe Effect
Onze aanpak is ongecompliceerd, krachtig en efficiënt tegelijkertijd. Alles is erop gericht om maximaal resultaat te behalen voor onze klanten, of het nu gaat om het realiseren van een directe kostenbesparing of het opzetten van een performant zakenreisbeleid in de vorm van een Travel Policy.
Centraliseren is een must
Om een betrouwbare reiskostenrapportage te kunnen maken is het centraliseren van al uw zakenreizen een must. Zo krijgt u een volledig overzicht en beeld van het reisgedrag binnen de onderneming. Centraliseren levert een administratieve vereenvoudiging en tijdsbesparing op. Om nog maar te zwijgen van de grote voordelen in het kader van uw duty of care-programma: u weet via ons steeds waar uw medewerkers zich bevinden in geval van nood. Maar de Uniglobe-aanpak gaat verder. Al snel leren we uw specifieke reisbehoeften kennen en kunnen we daar in onze adviezen en verdere ondersteuning rekening mee houden. Steeds op mensenmaat!
Zolang de reizen worden geboekt via verschillende online platformen of aanbieders, is het quasi onmogelijk om een realistisch beeld te krijgen van de situatie. De data zijn versnipperd en sommige kosten blijven zelfs helemaal onder de radar. Door al uw zakenreizen onder te brengen bij Uniglobe kan u rekenen op een transparante en haarfijne rapportering. Ons nieuwe boekingsplatform UBI biedt hiervoor de ideale oplossing.
F.U. - Business Development manager bij Uniglobe
Een grondige analyse
Een grondige analyse blijft in eerste instantie het middel bij uitstek om vinger aan de pols te houden. Ze levert u als het ware een momentopname. In het geval van zakenreizen gaat het niet enkel om het totale kostenplaatje op jaarbasis. Een goede analyse levert u een pak inzichten en opent een deur naar nieuwe opportuniteiten.
De juiste vragen
Om de juiste oplossingen te bieden moeten eerst de juiste vragen gesteld worden. Tijdens een analyse komen er massa's data naar boven. Deze worden door ons geclusterd om zo tot de meest pertinente vragen te komen die helpen bij het bepalen van je zakenreisbeleid.
Economy of Businessclass?
De grote voordelen van een intercontinentale businessclass vlucht liggen voor de hand. Voor kortere vluchten binnen Europa is het grote voordeel ten opzichte van economy class vaak minder uitgesproken. Toch worden deze businessclass tickets vaak uit gewoonte geboekt. Wij geven het gepaste advies.
Hoe lang op voorhand boeken?
Soms laat een specifieke business of bedrijfsactiviteit niet anders toe dan kort voor afreis te boeken. In andere omstandigheden schuilt hier dan weer vaak het gevaar van de macht der gewoonte. Uit analyse kan perfect opgemaakt worden hoe lang op voorhand een vliegticket best geboekt kan worden.
Online of offline?
Online reservaties kunnen een aantal voordelen opleveren. Zo heb je zelf snel toegang tot een uitgebreid aanbod op elk moment van de dag. Er zijn minder transactiekosten en ook de gemiddelde ticketprijs is soms lager. Dit heeft een bijzondere oorzaak. Wanneer er online geboekt wordt, stellen we vast dat er vaker voor een goedkopere oplossing wordt gekozen. Ook wordt er minder last minute geboekt, wat een gunstige invloed heeft op de prijs.
Interessante routedeals en corporate programma’s?
Op basis van bepaalde volumes kunnen bij verschillende luchtvaartmaatschappijen en allianties interessante routedeals genegotieerd worden. Om hier maximaal gebruik van te kunnen maken is het verstandig om frequente bestemmingen waar mogelijk onder te brengen bij 1 luchtvaartmaatschappij.
Wat met frequent flyer programma’s?
Mogen uw medewerkers tijdens hun zakenreizen punten voor eigen gebruik sparen via hun frequent flyer programma? Dit kan best een gevoelig thema zijn. In de praktijk zien we soms atypische keuzes die vooral het eigen spaarprogramma dienen, eerder dan de belangen van het bedrijf.
Na al die jaren blijft het mij verbazen hoe ondoorgrondelijk het reisgedrag binnen een onderneming soms kan lijken, tot je dieper gaat graven. Zo was ik ooit bij een klant die ervan overtuigd was dat hij altijd flexibele tickets moest boeken. Voor hun specifieke activiteiten waren immers dikwijls wijzigingen nodig. Uit onderzoek bleek dit ook te kloppen, alleen werden 75% van alle wijzigingen nog voor de werkelijke uitgifte van het ticket gemaakt. Flexibele tickets zijn vooral nuttig bij wijziging na uitgifte en dus kwam het argument om altijd duurdere tickets te boeken op de helling te staan. Zonder grondige analyse hadden we hier nooit kunnen bijsturen.
J.M. - sales & account manager bij Uniglobe